تحقیق معادن و ذخاير معدني

دسته بندي : مهندسی عمران » تحلیل سازه
دانلود تحقیق با موضوع معادن و ذخاير معدني،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
يكي از مطالعات انجام شده در گستره طرح مجمومه شهري تهران، بررسي اين محدوده به لحاظ معادن و ذخاير معدني بود . چه وجود يا نبود معدن در گستره توسعه شهري تاثير به سزايي در انتخاب جهت توسعه محدوده‌هاي شهري و انتخاب ساختگاه‌هاي جديد دارد. پس از انجام تمام بررسي‌ها و انتقال تمامي اطلاعات نقشه‌هاي پايه استان تهران به لحاظ ذخاير معدني ، پهنه‌بندي براساس پهنه‌هاي شرح داده شده انجام شد. پهنه‌ها در نقشه‌هاي ارايه شده در پيوست گزارش گوياي تمامي گستره طرح هستند. در ادامه به تشريح هر يك از نواحي پهنه‌بندي محدوده استان تهران پرداخته مي‌شود.
پهنه نامناسب براي ساخت‌وساز (III)
نواحي جنوب شرقي كرج (شهريار)، منطقه كردان، جنوب شرق پاكدشت، جنوب شرقي تهران، شرق آبيك، منطقه رباط‌كريم، شمال دماوند و جنوب ورامين در اين پهنه واقع مي‌شوند.
پهنه جنوب شرقي كرج (شهريار)
عمده معادن اين ناحيه معادن شن و ماسه با تمركز بسياري هستند كه در دسته مواد معدني مورد استفاده در شهرسازي قرار مي‌گيرند. از نظر وسعت ذخيره و تعدد مراكز بهره‌برداري، اين ناحيه وسيع‌ترين ناحيه برداشت شن و ماسه محسوب شده و منبع تامين‌كننده عمده‌اي در استان تهران به شمار مي‌رود.
مرزهاي اين ناحيه از سمت شرق به شهر قدس و جنوب و جنوب غرب به شهريار و از سمت غرب نيز به كرج و جاده كلاك - شهريار و شمال اين ناحيه به جاده‌هاي تهران - كرج ختم مي‌شود. مرز جنوبي اين ناحيه، مرز محدوده رسوبات درشت‌دانه و متوسط‌دانه (Sa2,Sa1) است.
در اين ناحيه توسعه شهري بخشي از معادن را در بر گرفته و در قسمت‌هايي نيز در حال نزديك شدن به نواحي معدني است. نمونه‌اي از اين وضعيت‌ها در فصل دوم گزارش تفصيلي بخش اطلاعات ميداني آورده شده است (توسعه شهرك انديشه). علاوه بر اين با توجه به مرغوبيت رسوبات منطقه تمركز معادن به حدي است كه مرز قابل تفكيكي بين آنها نمي‌توان قايل شد. حجم عمليات به حدي وسيع است كه به جرأت مي‌توان گفت كه مورفولوژي منطقه به كلي تغيير كرده است. عمق بعضي از اين معادن بسيار زياد شده و گودال‌هاي بزرگي را به وجود آورده كه نمي‌توان از آنها در ساختمان‌سازي استفاده كرد. در كنار معادن فعال، گودال‌هاي متروكه معادن ديگري مشاهده مي‌شوند كه در بعضي نواحي تبديل به محل انباشت نخاله‌هاي ساختماني و انباشت غيرمجاز زباله‌هاي شهري شده است.
به علت تامين مصالح ساختماني براي توسعه شهري و وضعيت به وجود آمده، توسعه شهري در اين محدوده توصيه نمي‌شود، ولي بايد به نحوي وضعيت استخراج شن و ماسه از اين نواحي را تصحيح كرد كه امكان استفاده از آنها در آينده به عنوان فضاهاي شهري فراهم شود.
دسته بندی: مهندسی عمران » تحلیل سازه

تعداد مشاهده: 1810 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:143,696 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.