تحقیق شناخت انواع مسلح کننده‌ های مکانیکی در مهندسی ژئوتکنیک

دسته بندي : مهندسی عمران » مهندسی پی
دانلود تحقیق با موضوع شناخت انواع مسلح کننده‌ های مکانیکی در مهندسی ژئوتکنیک،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
انواع مسلح کننده‌های مکانیکی در مهندسی ژئوتکنیک
مهارهای صفحه‌ای
مهارهای صفحه‌ای به کار رفته در خشکی
مهارهای صفحه‌ای افقی، مایل و قائم
دیوارهای مهار متعدد
مهارهای مدفون
مهار صفحه‌ای صلیبی (ضربدری)
مهارهای صفحه‌ای مستقیم جایگذاری شونده
مهار کلید دکلِ باز شونده
مهارهای منقار اردکی، دال ماهی و سفره ماهی
مهارهای صفحه‌ای دریایی
مهارهای کششی
مهارهای کششی عمودی بارگذاری شونده
مهارهای صفحه‌ایِ مکشی دفن شونده
مهارهای دینامیکی نفوذ کننده 
میخ‌ها و مهارهای مارپیچ
ژئوسنتتیک‌ها
تسمه‌ها و شبکه‌های فلزی
مراجع



مقدمه تحقیق:
امروزه به منظور بهبود و افزایش باربری خاک‌های مستعد ناپایداری و ممانعت از وقوع جابجایی‌های مخرب، از انواع مسلح‌کنندها با کارایی‌ها و قابلیت‌های باربری مختلف استفاده می‌شود. در حالت کلی تمامی مسلح‌کننده‌ها را می‌توان به دو نوع اصلی مسلح کننده‌های مکانیکی و غیرمکانیکی تقیسم‌بندی نمود. روند نصب مسلح‌کننده‌های مکانیکی حاوی بتن‌ریزی یا تزریق دوغاب نبوده و در سمت مقابل، در مسلح‌کننده‌های غیر مکانیکی علاوه بر نصب یا جایگذاری عضو مسلح‌کننده در خاک، از بتن یا دوغاب برای بهبود شرایط محیطی و افزایش باربری عضو خارجی استفاده می‌شود. از انواع مسلح‌کننده‌های مکانیکی می‌توان به مهارهای صفحه‌ای و مارپیچ، ژئوسنتتیک‌ها، تسمه‌ها و شبکه‌های فلزی اشاره کرده و از انواع مسلح‌کننده‌های غیرمکانیکی می‌توان میخ‌ها، مهارها و کابل‌های دوغابی، شمع‌ها، ریزشمع‌ها و چندین موارد دیگر از این قبیل را نام برد. 

عملیات نصب تمامی مسلح‌کننده‌های بکار رفته در فعالیت‌های ژئوتکنیکی به دو روش نفوذی و جایگذاری شونده انجام می‌گیرد که از مسلح‌کننده‌های نفوذی نصب شونده می‌توان انواع مختلف مهارهای صفحه‌ای دریایی، میخ‌ها و مهارهای مارپیچ، و میخ‌ها و مهارهای دوغابی را نام برده و از مسلح‌کننده‌های جایگذاری شونده می‌توان به انواع مختلف مهارهای صفحه‌ای بکار رفته در خشکی، ژئوسنتتیک‌ها، تسمه‌ها و شبکه‌های فلزی اشاره نمود. در روش نصب نفوذی بسته به روش بکار رفته در نصب مسلح کننده، میزان دست خوردگی خاک متغیر بوده و در روش نصب جایگذاری شونده خاک جدیدی به عنوان پر کننده بر روی مسلح کننده دپو و متراکم می‌گردد. 

مدت زمان بهره‌برداری تمامی مسلح‌کننده‌های مصرفی را در حالت کلی می‌توان به دو گروه سرویس‌دهی موقت نظیر گودبرداری‌های شهری و دائمی همچون دیوارهای حائل تقسیم بندی نمود که در سرویس‌دهی دائمی لحاظ تمهیداتی از قبیل مقابله با خوردگی و عدم فرسایش مسلح‌کننده در بلندمدت و همچنین کنترل پایداری سازه خاکی در برابر نیروهای لزره‌ای ضروری خواهد بود. بر این اساس در پژوهش حاضر تلاش شده است تا انواع مختلف مسلح‌کننده‌های مکانیکی بکار رفته در مهندسی ژئوتکنیک، در خشکی و دریا، معرفی و دسته‌بندی گردیده و به تفصیل به کاربردهای آنها پرداخته شود. 
دسته بندی: مهندسی عمران » مهندسی پی

تعداد مشاهده: 20624 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:6,706 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل